wyrm

am inceput vacanta de Paste in forta. cu somn si 3 episoade din the universe seria 3. episodul 2 este mind blowing. ultimele noutati din teoria multiversurilor, branelor si string-urilor. desi am peste 20 de ani de hard SF in rucsac, tot nu am putut cuprinde tot continutul. respectiv consecintele asupra a orice. am nevoie sa las sa treaca ceva vreme peste informatii si sa il vad din nou. baietii din fizica teoretica chiar au trecut la next level. fizica dinaintea big bang-ului. sau mai bine zis dinaintea, din timpul si de dupa big bang-uri. cu accent pe plural. inca nu mi-am revenit. te face sa iti pui intrebari serioase despre religie si locul unui dumnezeu antropomorfic in marea schema a lucrurilor. mai ales cand in aceasta perioada vezi in jurul tau o multime de manifestari sociale religioase. religia, una dintre cele mai violente si inflexibile institutii sociale inventate de specia noastra. una din revelatiile aduse de acest serial de popularizare a stiintei a fost ca acum il citesc in alta cheie pe alastair reynolds. care foloseste in toate cartile lui notiuni si concepte din fizica recenta.

dar asta era doar introducerea. la unul din SF-urile citite de curand: wyrm de orson scott card. ca oricare din cartile lui, o delectare. intrebari etice si morale, tema copilului supradotat. multe asemanari cu seria ender, mai exact partea a doua: saga umbrelor. accentul este pus de data aceasta asupra artelor politice. merita. mai ales ca este accesibil. in limba romana.

urmeaza The Prefect al lui Reynolds, la care „lucrez” acum 🙂

5 gânduri despre “wyrm

  1. Am de mult The Universe pe lista, dar astept sa-mi iau blu-ray, am auzit ca e spectacular 🙂

    Am o tona de OSC, dar nu l-am mai citit in afara de Ender. Cred ca m-am lasat influentat de parerile lui personale care nu prea coincid cu ale mele 🙂 Dar, ma rog, e aiurea asa, si o sa-l urc in lista de lecturi. Ma uitam la seriile Homecoming si Alvin Maker suna interesant. Le-ai citit?

  2. alvin maker e foarte frumos
    nu mai tin minte detalii, l-am citit acum 7-8 ani

    dar imi aduc aminte ca a fost o placere

    chiar, ar fi tare sa il recitesc 🙂

  3. oscilez acum intre a mi-l lua pe dvd sau blue ray. daca il iau pe blue ray, trebuie sa imi iau PS3. daca imi iau PS3 trebuie sa ma joc mai mult. daca ma joc mai mult, am mai putin timp de lucruri serioase 🙂

  4. Alvin Maker este o serie superba. M-a impresionat mult cand am citit-o acum multi ani. Cu si despre abilitati. Merita. Homecoming a aparut si il lb romana, am luat primul volum si mai astept macar unul inainte de a ma apuca.

Lasă un răspuns

