The Prefect

Am mai terminat o carte a autorului despre care tot am scris in ultima vreme. The Prefect de Alastair Reynolds. Omul acesta chiar este plin de idei. De data asta dezvolta ipoteza democratiei dusa la extrem: orice tema de interes pentru comunitate este supusa referendumului in timp real. Cu echipamentul tehnic implementat direct in creier, cetateanul nu trebuie decat sa se concentreze cateva secunde asupra temei si sa aleaga varianta pe care o considera potrivita. Iar  decizia majoritatii este implementata fara comentarii, chiar daca expertii au avut o alta recomandare. Este rezolvata si nevoia de a recunoaste dreptul unor cetateni de a fi mai egali decat altii. Cei care au dovedit de-a lungul timpului ca au luat decizii corecte ce au fost validate de realitate isi pot mari valoarea votului. Votul unei asemenea persoane poate ajunge sa valoreze cat 2-3 voturi obisnuite. O idee foarte interesanta de reformare a democratiei, care nu degeaba este numit „cel mai putin prost sistem dintre cele care au fost implementate pana acum de o societate”. Destul de apropiata de sistemul social imaginat de Heinlein in Starship Troopers. Societate militarizata in care au dreptul de a se numi cetateni si a hotara soarta cetatii (in acest caz planetei) doar cei care au satisfacut serviciul militar. Interesant punctul de vedere, nu? Cum ar fi sa existe un coeficient agregat care sa tina cont de aspecte precum: IQ, nivel de educatie, venituri, varsta, competenta in domeniul respectiv etc. Ma tot gandesc de atunci ce ar insemna implementarea unei astfel de democratii in Romania. Nu vom mai vorbi de minoritari si majoritari ci de supraunitari si subunitari🙂 Ii si vad pe manelo-politicienii nostri in direct la senzo tv: „auzi bai, subunitarule, tu sa nu imi spui mie cum se face politica..eu sunt cu 0,24 peste tine, da?!?

12 gânduri despre “The Prefect

  1. Damn, suna super interesant. Alt titlu pt lista🙂 Ma apuca depresia cand vin pe-aici si imi dau seama cate carti misto am de citit🙂

  2. dis,
    acum „lucrez” la Century Rain. cred/sper sa o termin in we. in afara universilui Revelation Space. pana acum a inceput bine. un „what if” a la Omull din Castelul Inalt (P.K. Dick).
    Il tot invit pe Turkish sa scrie si el aici, am zis ca ii fac pagina dedicata, ii pun si poza frumoasa, dar inca nu vrea😦 si el citeste la greu din zona

  3. Yeah. Mai ales de cand am Kindle-ul. Acum sunt fixat pe Haldeman. Am citit Camouflage care e foarte bine scrisa, te tine sudat de pagini, dar se termina cam abrupt si lasa muulte fire libere. Acum sunt la Starbound. Multe idei faine. E fain ca o scrie povestita la prima persoana dar la fiecare capitol schimba, fara vreo indicatie clara persoana. Si uneori repeta aceleasi evenimente percepute prin personalitati diferite.

    Si mie mi-a placut The Prefect foarte mult. Excelenta ideea demarchismului. Si legatura facila catre adevaratele grupuri de lobby care au „multiplicator” mare la vot si sunt specializate in vot. Votanti de profesie.

  4. Cam asa e si la noi in Romania, doar ca multiplicatorul de vot e sub forma plaselor cu ulei si zahar distribuite din camion in preziua alegerilor. In felul asta se multiplica voturile la greu, mai ales pe targetul economy din rural😀

  5. Turkish: fa un fel de guest post cu reviews.

    BTW, guys, vin la Buc in dec, sper sa ne vedem in persoana. Dragos a zis ca el e in zona, sper sa va cunosc si pe voi live.

  6. Am citit Century Rain, mi-a placut, cam Casablanca dar again idei misto. AR e cred ca cel mai creativ hard sf writer.

  7. dis,
    esti invitatul nostru oficial. poate treci pe la noi pe la firma sa bem un ceai. sau iesim la masa la un restaurant unde se mananca bine. te-ai fi fost saturand si tu de mancarea aia americaneasca, care incepe de la 3500 calorii portia😉

  8. Tea. Earl Grey. Hot.🙂

    Asa e cu mancarea. Mi-e dor de o ciorba de burta🙂 N-am mai mancat de 4 ani.

    Turkish, crezi ca ma impiedic eu de vulcan?🙂 Vine pe jos daca trebuie🙂

Lasă un răspuns

