EFFIE 2010

Aseara a fost gala EFFIE 2010. Care a avut loc in surprinzatoarea locatie numita Opera. Zic surprinzatoare deoarece desi aveam informatia de cateva zile si in format vizual (de pe invitatie) si in format auditiv (WOM) eu tot la Ateneu m-am dus. Probabil creierul meu nu a putut procesa asocierea dintre marcom si muzica de acest fel. Ateneu unde chiar era ceva spectacol. Dar la care nu am putut intra cu invitatia de la EFFIE. „Nu este valabila”, mi-a explicat cu amabilitatea unei coli de smirghel plimbata cu tandrete pe cornee o doamna plasatoare sau portara. Dupa ce mi-a deschis cu greu usa ferecata. Iar asta dupa ce am injurat copios un organizator de ceva festival de bere care a blocat parcarea de la Hilton. Fac pe aceasta cale un apel emotionant pentru a nu mai folosi acea parcare pentru evenimente. Capitalul negativ de perceptie generat de gandurile intunecate si pline de anatomie yin (ex. „valea placerilor”) si yang (ex. „tulpina de jad”, „ambasadorul cu un ochi”) emise de soferii care se vad brusc nevoiti sa caute o solutie disperata si rapida se poate apropia ingrijorator de mult de capitalul pozitiv generat de bucuria bautorilor de bere care vin cu metroul, uda masinile de pe spatiul verde si pleaca pe jos. Mai ales ca sunt doua target-uri cu parametri sociodemografici foarte diferiti. Just a thought. Eu m-am vazut nevoit sa apelez la o tiganca batrana care m-a invitat zambind prietenos in singurul dinte pe care il mai avea in gura (si probabil impotriva tuturor) sa parchez in fata portii ei. Unde se jucau cateva zeci de puradei despuiati. Am contribuit inghitind in sec la prosperitatea lumii interlope din Bucuresti si am depus in mainile-i primitoare taxa de protectie pe nesimtirea si incompetenta primariei.

Dar sa revenim. Gala a fost foarte faina. Imi plac din ce in ce mai mult evenimentele in sali de teatru unde poti sa stai si sa comentezi confortabil. Si din ce in ce mai putin cele cu mese si mancare ca la nunta. Castigatorii si premiantii ii gasiti aici. Aceiasi usual suspects ca in fiecare an. Doar pedepsele pe care le primesc difera. M-am bucurat pe dinauntru ca am intuit cea mai mare parte a rezultatelor, si mai ales marele fericit (ca daca spun ca am folosit deductia logica ar trebui sa explic indicatorii de care am tinut seama si nu este intelept pentru mine sa fac asta). M-am bucurat mult ca au existat in 2009 branduri care au crescut cand toata categoria in care activau scadea, companii care au lansat branduri premium ca strategie de oprire a scaderii vanzarilor in categorie, branduri care au continuat sa ia premii ca si in anii precedenti si studii de caz tot mai echilibrat scrise. Cred ca asta din urma m-a bucurat cel mai mult. Pentru ca daca diferentele dintre scolile de „scriere de cazuri EFFIE” se reduc (ex. acum toti folosesc grafice colorate, sagetele ascendente colorate, 243 de sute la suta etc.) inseamna ca vor conta din ce in ce mai mult indicatorii de research 😉

In rest ce sa va mai spui? Criza a fost alaturi de noi la Gala ca o nevasta anorexica, proasta, urata, cicalitoare, dotata cu o soacra la pachet, posesiva, geloasa si fardata ca la tara. Care cand a vazut aceste mici si nevinovate aventuri cu branduri frumoase si consumatori generosi pe care le-am aplaudat cu totii pentru cateva clipe, ne-a suierat cu obida printre dintii innegriti de indolenta: „Las’ ca tot la mine va intoarceti si in 2010” 😦

Lasă un răspuns

