Universuri de vacanta la tara

Am terminat de vazut Cosmos, toate seriile The Universe, The Elegant Universe si Journey to the Edge of Universe. In asteptarea episoadelor din Into the Universe with Stephen Hawking nu stiu la ce sa mai ma uit. Din categorie, bineinteles. Daca aveti sugestii pls. dati-mi un link. Nu sunt mofturos.

Ocazie cu care am zis sa vad ce zic si altii despre ceea ce tocmai am vazut. Din superstitie si din teama de spoiler alert eu citesc cronicile unui film sau unei carti doar dupa ce le vad/citesc. Asta ma face sa irosesc timp pretios, dar prefer sa il trec la „pierderi tehnologice” inevitabile. Citind eu cronicile serialelor de mai sus, am gasit si carcotasi la adresa unora dintre ele. Va rog sa nu ii luati in seama. De ex. principalele critici la adresa The Universe este ca are episoade/informatie care se repeta (true) si ca foloseste analogii prea simpliste pentru a explica fenomene extrem de complicate (ex. un pahar de iaurt pentru o stea a mortii, o instalatie de irigare pentru o stea spiralata,  un biciclist pentru viteza luminii samd.). Mie tocmai aceste analogii mi-au placut mult pentru ca le pot raporta la viata de zi cu zi. Iar animatiile sunt mai tari ca un orgasm vizual. De aceea il voi cumpara si in format HD. Iar la The Elegant Universe comenteaza ca demareaza lent, este plictisitor si nu explica prea limpede cum este cu cele 5 variante/arome ale Marii Teorii Unificatoare a Stringurilor (apropos, a aparut in limba si literatura romana si cartea Universul Elegant dupa care a fost facut filmul).

Nu ii luati in seama. Sunt adulti care au uitat ca au fost odata adolescenti. Sau ca pentru a acumula tot ce stiu acum au avut nevoie de foarte multi ani. Este foarte simplu sa fii complicat si foarte greu sa fii simplu. Iar serialele acestea asta fac: popularizeaza stiinta. Nu sunt prezentari de la conventiile de astrofizica sau fizica cuantica. Din care noi oamenii obisnuiti nu am recunoaste decat cel mult simbolurile matematice simple (cum ar fi +, -, ∑, π si cel mai probabil €). Si cam atat. Cred ca este atat de important sa cunoastem aceste lucruri cati mai multi dintre membrii speciei noastre, incat in timpul procesului merita sa enervam cativa mai educati sau mai inteligenti. Care daca ar avea cunostinte si din stiintele sociale la acelasi nivel precum au din fizica teoretica, ar intelege ca experimentul merita facut. Sa ne aducem aminte ca 1 mld. de oameni sunt analfabeti. Dar ca in India sunt mai multe telefoane mobile decat toalete. Ca 9 din 10 oameni cu care stati de vorba nu stiu si nici nu ii intereseaza diferenta dintre o supernova si o stea neutronica. Ca apa potabila este o resursa la care alte miliarde nu au acces. Si am putea continua pana am deveni fanatici Greenpeace.

Am intuitia ca in cel mult 5 ani de acum incolo ni se va confirma oficial ca exista civilizatii extraterestre. Ca multe din aceste demersuri de popularizare ne pregatesc pentru a accepta ca nu suntem singurii cu mot inteligent din Univers.

Cosmos si Journey to the Edge of Universe sunt poezii pentru minte si ochi. Daca aveti copii in jurul vostru sau in voi uitati-va. It’s a Kodak world outhere😉 Merita sa le vedeti seara tarziu, ca sa adormiti cu telecomanda in mana si vise in suflet. Iar daca televizorul ramane deschis si plin de „purici”, nu va grabiti sa il inchideti. Puteti urmari in direct radiatia cosmica de fond. A Universului.

3 gânduri despre “Universuri de vacanta la tara

Lasă un răspuns

