Punk asudat

Terminal World de Alastair Reynolds. Una din cartile primite prin noul meu provider de carti: bookdepository. Mai rapid si mai ieftin decat Amazon, la care am renuntat cu tristete din vara😦 Dar sa revenim din vacanta de tacere pe care mi-am luat-o ca sa incerc sa imi pun in ordine cateva ganduri. Nu am reusit. Bineinteles🙂 Dar teancul de carti citite si necomentate si gigasii de pe hard vazuti si necomentati ma duc cu picioarele pe pamantul pixelilor si ma obliga la responsabilitate sociala comunicationala. Deci Terminal World. Un alt fel de Alastair Reynolds. Reinventat mai ceva ca Loredana Groza&Madona via Lady Gaga. Fara mind blowing space opera. Fara extraterestri extravaganti, civilizatii de roboti, supernove, stele neutronice, virusi religiosi, imbratisatoare de lumina, hell weapons, linii genetice autoclonante, ciocniri intre galaxii, spatii pline de revelatii, caini de diamant, alfa si beta personalitati. Si multe alte zeci de idei pe care omul acesta le-a imprastiat cu generozitate mai ceva ca un donjuan galactic genele-si. De data asta „decat” steampunk. Un janre care si-a atins punctul suprem al innodarii sudorii dintre sprancene cu lacrimile din barba la China Mieville si ale sale Perdido Street Station, Iron Council si The Scar. Pentru mine valoarea acestei carti a venit din diferenta de potential dintre asteptarile pe care le aveam de stilul cu care m-a obisnuit si ce a oferit. Deci: Pamantul dupa un cataclism tehnologic. Declansat de noi (suna familiar, nu? parca am auzit ceva la stiri..ajunge si la noi peste 50 de ani). Mai multe straturi de tehnolgie care nu se suprapun, in functie de caracteristicile cuantice ale unor zone geografice. De la bioinginerie pana la anarhia salbatica a la Mad Max. Cai, trasuri, dirijabile, salbatici isterici, ingeri, arme de foc, ceva cuantica. Si o imagine iconica a stilului: un cyborg alimentat de abur in sala masinilor. Pentru cei care iubesc genul va fi o incantare. Mai ales ca se incheie deschis. I smelled sequels! Mie mi-a placut si le astept pe urmatoarele. Mai ales ca trec printr-o perioada in care ma gandesc serios la un back-up consistent de la digital la analog. De cand Hawking ne-a spus ca am fost imprudenti ca i-am cautat pe alieni din proprie intiativa am cam cazut pe ganduri. Baiatul asta mereu a fost pe faza. Sper ca macar cei contactati de baietii si fetele de la MISA pe 31.08.2010 A.D. ora Romaniei 19:07 sa fie cu adevarat prietenosi. Care au zis ca vin sa ne salveze planeta. Eu le multumesc anticipat si ii rog pe aceasta cale sa ia cand pleaca si un biet autostopist galactic. Naufragiat ca un prost in timp real. Doar cateva zeci de ani lumina, in acelasi sector de galaxie ca si ei. Sa ma lase in cartier, de acolo ma descurc si singur😉 Cat mai repede, pana nu fac aia rai autostrada peste noi..

Lasă un răspuns

