anebunit salcamii. pasarile. pietonii..

ieri seara tarziu (in trafic) am avut o revelatie. dupa ce am oprit de doua ori la doar 0,1 m de doi pietoni. unul traversa in fuga intersectia pe rosul lui. cel de-al doilea pe verdele lui, dar in intunericul meu si al intregii strazi (la celebra neluminata trecere de pietoni de la metrou Dristor 2). astazi dimineata (in trafic) mi-am clarificat-o. revelatia. cand am observat de asemenea de la doar 1m alti doi pietoni traversand pe rosul lor printre masini in viteza. unul din ei a facut un gest de mare eleganta. si-a cerut scuze dand din maini. in timp ce alerga. era o doamna.. clarificat in sensul ca am ajuns la doua explicatii plauzibile. prima este ca pietonii se simt atat de frustrati de nesimtirea si agresivitatea soferilor din traficul bucurestean, incat au decis sa le raspunda acestora cu aceeasi moneda. sa treaca pe rosu. sau sa ia fata masinilor. cea de-a doua este legata de efectul asupra oamenilor al magiei sarbatorilor&spiritul craciunului. exista insa un fapt la care nu am gasit inca o explicatie. subiectii observati participativ de mine in viteza isi tin intotdeauna privirea orientata drept inainte. niciodata in directia din care ma indreptam in graba catre ei. si aici am doua posibile explicatii. prima este ca in acest fel isi construiesc un tunel de probabilitati prin care masinile nu pot trece. un fel de paradox al lui Zenon (Achile si broasca testoasa). dar dintr-o parte. un fel de zid de nisip perceptual in care isi pot baga capul pentru protectie pe durata si distanta traversarii. cea de-a doua: le este rusine. mai ales acelei subspecii care traverseaza pe rosu, in fuga si vorbind la telefon.

4 gânduri despre “anebunit salcamii. pasarile. pietonii..

  1. nu am permis dar nu suport persoanele care alearga pe trecere, indiferent de culoarea semaforului ! eu sunt un pic extremista, nu traversez decat pe verde chiar daca as fi in cel mai mic orasel unde o masina trece o data la ‘enspe minute …stiu, stiu, nici chiar asa ! si celora care nu se uita spre masini, vorbind la telefon, pur si simplu nu le pasa, nu ca le e rusine

  2. stii ca si mie mi s-a intamplat aseara la fel? nu stiu de unde a venit pietonul, se uita fix inainte, strada era intunecata si el era imbracat in negru. l-am evitat in ultima clipa. eu cred ca e o molima…

  3. Pe principiul: „Au frane!” Subscriu la ce a zis ^georgiana: ignoranta e motivul, nu cine stie ce remuscare.

  4. interesant este si reversul. pe trecerea de pietoni sunt intotdeauna prudenta, dar mi s-a intamplat de doua ori sa fiu calcata de o stimabila doamna care conducea semi-prudent pe banda a doua si nu a observat masina de pe banda intai care dadea prioritate pietonului (adica eu). greu cu distributia spatiala, zic eu!

Lasă un răspuns

