detalii de suprafata

ultima din cartile lui Banks din universul The Culture este Surface Detail. ca de obicei, superba. este greu sa spui care sunt eroii principali. poate o nava de razboi atat de puternica incat Mintea care o locuieste este nevoita sa practice non violenta si un fel de zen galactic. pre numele ei de fata Falling Outside The Normal Moral Constraints (god, iubesc numele acestor nave..). poate o tanara femeie care traverseaza o buna parte din discul galactic cu nava de mai sus ca sa se razbune pe cel care a omorat-o deja de ceva vreme. poate este tanara pavuliana care experimenteaza pe propria minte unul din iadurile virtuale construite de civilizatia ei pentru moralizarea cetatenilor inca in viata. poate este soldatul care trece prin zeci de intrupari si morti in razboiul iadurilor virtuale care a impartit civilizatiile galaxiei in doua tabere. si care in final poate ca este agent al Special Circumstances.

eu am fost ca de obicei incantat de numele navelor Culturii. de implicatiile comunismului cultural pentru care militeaza discret autorul. cand ai descoperit cam tot, ai acces la surse aproape inepuizabile de energie si civilizatia ta este pe marginea sublimarii/ascensiunii catre dincolo de materie, proprietatea si banii isi pierd sensul. de stilul de scriitura elegant si profund, care te face sa te gandesti daca totusi nu ar fi chiar atat de improbabil un astfel de viitor. de implicatiile morale ale ideii iadurilor si raiurilor virtuale in care mintile membrilor diverselor specii isi ispasesc actiunile din timpul vietii. aici am regasit idei explorate pentru prima oara in Feersum Endjinn, una din cartile lui mai vechi si din afara universului The Culture. in acelasi timp si una dintre cele mai ciudate si mai greu de citit carti SF cu care am interactionat in ultima vreme. m-am bucurat apoi de actiune. m-am bucurat de finalul filosofic. m-am bucurat ca acum sunt la zi cu inca un autor mare de hard SF. celalalt este Alastair Reynolds. si ca mi-am facut intrarea in randul celor care e-citesc, cu aceasta carte. multumesc Dis pentru recomandare. si mai ales pentru versiunea digitala🙂 mai multe detalii decat imi place mie sa ofer gasiti aici. sa culturiti bine!

8 gânduri despre “detalii de suprafata

    • am primit un nook de ziua mea. si am constatat cu surprindere ca nu pot sa cumpar de pe site in afara statelor😦 ma condamna la piraterie🙂 asa ca orice poti share-ui, trimite si catre mine pls🙂 multam fain!

  1. Doamneee… ia-ti in puii mei un iPad sau un Galaxy Tab; ca book reader e mai misto Galaxy, ca-l tii intr-o mana si incape in buzunar; pe de alta parte merg bine kindle si kobo, dar ereader (barnes&noble)e versiune de telefon si foloseste doar 1/2 din ecran); mobipoket nu exista nici pt iOS nici pt android (mi-am luat teapa, il foloseam pe nokia communicator si a trebuit sa cumpar din nou unele carti)

    sau un smartphone cu ecran de 4 – 4.3 (samsung sau htc, cu android 2.2)

    pe Galaxy am si abonament la new scientist, yummy🙂

    in ce-l priveste pe banks, mie nu-mi place; nu mi se pare original, coleaza din clasici, din larry niven in special; sorry

  2. uite ce cronica i-am facut pe amazon :)))

    It’s 100% Larry Niven. A Ringworld imitation. Down to three-legged aliens, protectors, ringworlds, names, hairy females etc, February 20, 2010

    The book is like a draft of a novel, with interesting characters and ideas sketched then forgotten and the action advancing heuristically, like a delirium in which the author only doubles back on his tracks to link events and make some sense now and then. The setting is nothing original, just a remix of Larry Niven’s Ringworld… come to think of it there are echoes of other Larry Niven books, such as Beowulf’s Children – the hyperoxygenated reserve blood, for bursts of movement. All in all it’s a tease, but not a pleasant one. I cursed when I finished reading.

  3. esti mai rau la cronici ca un chinez la blesteme🙂
    Consider Phlebas a fost prima lui carte din spatiul Culturii. mai plimb-o si pe alte carti si daca nu iti place nici asa, atunci..

Lasă un răspuns

