Mistborn „say we all”

A trecut ceva vreme de cand nu am citit o serie atat de frumoasa ca Mistborn. Brandon Sanderson este un autor foarte bun in fantasy. Cand am aflat ca a fost ales de sotia lui Robert Jordan sa incheie superba Wheel of Time am fost intrigat. Mai ales ca este foarte tanar. Am inceput sa inteleg motivul insa cand am citit Elantris. Publicata si la noi. Si sa ma conving odata cu Warbreaker. Pe care o gasiti free pe siteul autorului. De atunci l-am trecut pe lista de autori de suflet cu care sunt „la zi”. In cazulul lui aproape..De un an ma arde cortexul frontal sa ma apuc de ultimul volum din Wheel of Time dar rezist cu obstinatie si reluctanta. Nu gestionez prea bine asteptarea cognitiva (sunt un knowledge junkie in faza terminala..), mai ales cand cartea este din trei parti. Din care doar primele doua au fost publicate pana acum. Asa ca imi intaresc vointa printr-un tapas de tip Vedanta si mai astept un an (rozandu-mi unghiile pana la sange) si rugandu-ma sa mai traiesc pana atunci🙂

Dar sa revin la Mistborn. Mai intai ca va mai avea o parte, cel mai probabil in 2011. Apoi ca merita sa o cititi. Este scrisa la scara mare (mi-a adus aminte de A.E. van Vogt si John. C. Wright). Iar cele trei volume se escaladeaza pana la un final cosmic. Sau chiar cosmogonic. Sanderson scrie poetic, dar in acelasi timp structurat precum George R.R Martin. Seria are un sistem magic coerent si plauzibil, inspirat in mare parte din alchimia occidentala si chinezeasca, asa cum cel din Warbreaker era inspirat din esoterismul indian (chakras, pranayama, relatia dintre energie si culori&sunete). Actiunea este extrem de alerta si se alterneaza cu descrieri & meditatii cu trimiteri la stiinte politice si sociale. Personaje definite puternic si curat. Natura umana pana la ultima fibra, cu ambitii si nimicnicii pana in buza prapastiei. Asa cum o stim.. O multime de rase si fiinte fantastice. Un univers al romanului puternic contorsionat, si intunecat, plasat pe un Pamant dus cu pluta cosmica. Ceva diafan si adolescentin in stilul si entuziasmul cu care autorul te trage in intriga care incepe apasator si se incheie cu detenta. Creativitate si fantezie cat incape. Cursiva si usor de citit. Eu nu am putut sa o las din mana vreme de doua saptamani. A meritat. O recomand cu inima impacata. Insotita de o doza de duraluminiu pentru ca alomantia-mi sa ajunga pana la voi! Sa push-uiti bine! Si nu uitati: kandra sunt printre noi😉

Lasă un răspuns

