ochii care nu se vad se uita :)

zilele astea facem unul dintre cele mai cool si hip studii la care am participat pana acum. testare de materiale de comunicare cu eye tracking device. in acest caz un Tobii T60XL, de la suedejii cu acelasi nume. pentru acei telespectatori care au deschis internetul mai tarziu, un eye tracking device este un dispozitiv de urmarit privirea. ideea este ca de regula privirea este un indicator precis al interesului individului pentru ceva. daca sunteti fete, aduceti-va aminte de privirile fixe si pline de dorinta ale barbatilor din baruri. daca sunteti acei barbati, incercati sa uitati🙂 principiul este folosit de psihologia experimentala de multa vreme. cu tehnologie care semana in anii de inceput cu fecioara de fier. versiunea pentru cap, frunte si dinti. tehnologia actuala a aparut prima oara in context militar (ce mirare..) odata cu dispaly-urile HUD ale avioanelor de lupta de generatia III care permiteau pilotilor sa fixeze rachetele pe o tinta (lock target) daca o urmareau cu privirea mai mult de 2 s. asa cum se intampla in viata reala, dupa cateva decenii tehnologiile militare isi gasesc in cele din urma drumul si in aplicatii civile. in acest caz marketing si advertising. suedezii se jura ca au ajuns la tehnologia asta pe cai pasnice, dar o putere militara ca Suedia, mereu in primele locuri ca inovatii tehnologice militare, este greu de crezut. dar destul cu istoria. hai mai bine sa fim filofilantropici si „decat sa ne certam, hai mai bine un cantec vesel sa cantam”. ideea luminoasa este ca in sfarsit clienti din Romania incep sa fie interesati de utilizarea noilor tehnologii tehnologii in marketing si advertising. in curand un brand important va face o cercetare mare cu o firma de cercetare de la noi. acum sunt in teste. shsss..deocamdata este secret😉 nu este vorba de fima la care lucrez eu, aceasta este „decat” un boutique de research. estimez ca in max trei ani va exista o cerere constanta de astfel de studii la noi in tara. pentru ca au un avantaj foarte important fata de observatie si consemnarea opiniilor. elimina „the middle man”. in cazul acesta, mintea omului. care dupa cum bine stim de pe la prietenele noastre, una vede, alta spune🙂 iar daca o dublezi cu interviul de profunzime in care subiectul explica in timp real (uitandu-se la dovada video care nu minte) ceea ce tocmai a facut cu ochii, deja primul pas catre unificarea teoriei relativitatii (ancheta) cu teoria cuantica (neuromarketingul) este facut. cu succesuri. sa multumim in cor progresului tehnicii de calcul care a reusit sa inghesuie intr-un monitor de 24 inch neste senzori, camere si rezolutii groaznice. care ne permit noua, robii lui Pixel, sa il facem pe consumator sa evalueze in conditii foarte apropiate de cele ale vietii sale reale reclame print sau video, ambalaje, cataloage, site-uri sau orice material vizual va trece prin cap. cel mai tare m-a amuzat pana acum sa vad cu ochii mei cum barbatii se uita prima oara la femeia frumoasa din imagine si doar apoi la detalii precum brand, pret sau parametri tehnici ai ofertei. la fel si femeile, dar la barbati. cand ma intorc din calatoria de lucru prin tara fac doua cut-uri sa vedeti cat de fun este. pana cand porneste si la noi neuromarketingul, va urez traditionalu „sa vedeti bine!”. unde puneti stampila, that is😉

6 gânduri despre “ochii care nu se vad se uita :)

  1. dane,io cred ca mintea e ca popa, adica ce face mintea si ce spune prin miscarea ochilor sunt lucruri diferite

    cu alte cuvinte, astea sunt indicii indirecte

    nu conteaza unde se duce ochiul, conteaza cum construieste creierul imaginea; corecteaza-ma, daca gresesc: ochiul are o zona de sharf foarte ingusta si baleiaza in permanenta iar creierul asambleaza puzzle-ul rezultat, recunoscand/asambland paternuri (frumusetea nu este in ochiul privitorului, ci in mintea sa)

  2. gabi,
    aparatul este foarte destept si acopera abaterile. isi face o calibrare pt fiecare subiect. sunt posibile cele semnalate de tine. de aceea se face imediat dupa un interviu calitativ in care se trece prin inregistrare in care subiectul explica motivele pentru care acelea sunt rezultatele. hai pe la noi pe la firma saptamana asta sa vezi cum functioneaza masinaria. pe tine😉

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s