the crippled god is us

The Crippled God este ultima din seria The Malazan Book of the Fallen. aburinda ca o chifla proapta scoasa din cuptor. o serie pe care am iubit-o de la prima carte. o serie cu un alt fel de imaginatie. pregatirea de antropolog a lui Steven Erikson se simte in fiecare dintre cele 10 carti ale acesteia. lungi. foarte lungi. toate au peste 800-1000 de pagini. actiunea este inconjurata si inlocuita mereu de filosofie, sociologie si meditatii asupra vietii. uneori uiti ca esti intr-un univers fantastic si crezi ca esti intr-unul istoric. foarte multe personaje. frumos conturate. cand iti este lumea mai draga iti tranteste cate unul o cimilitudine de uiti sa mai dai pagina si te crucesti de cata intelepciune zace in teasta unui simplu soldat. ok, nu chiar atat de simplu daca este parte din unitatea speciala Bridgeburners. un fel de trupe speciale de genisti, indisciplinati si cu gura mare, dar competenti in munitii si explozibili. multa poezie. si emotie. atmosfera apasatoare, intunecata si depresiva. my personal favorite. incheieri care te fac sa te gandesti. nu stiu inca de ce, dar imi aduce aminte de George R.R Martin si superba dar intunecata lui A Song of Ice and Fire. probabil fundalul old school de board gaming. serie dupa care HBO a inceput de curand un serial. cate 12 episoade pentru fiecare carte din serie. prima este Game of Thrones. pe care v-o recomand cu mare caldura. sunt zvonuri ca odata cu acest proiect tv George R.R Martin a semnat si pentru celelalte trei carti promise de multi ani si in care si-a bagat picioarele spre injuraturile generoase si pline de admiratie ale fanilor. asa ca astept cu degetul pe click A dance with Dragons. este promis pe 12 iulie.

nu am cum sa descriu actiunea sau personajele din Malazan Book of the Fallen. pentru ca sunt Mahabharatice. nu are rost si nici nu imi place sa fac asta. experienta interioara a universului imaginar este mai savuroasa. pentru mine a fost una speciala. cand am inchis pixelii ultimei pagini am fost trist. dar mai bogat. seria se incheie aici, dar universul va trai in continuare. alimentat si de Ian Esslemont. i-am citit deja Return of the Crimson Guard si Night of the Knives. si pot spune sunt la fel de bune ca si oricare din cartile lui Erikson. de altfel intreg universul imperiului Malazan este unitar si frumos construit. are ceva din imperiul roman, dar cu magie adevarata. trebuie doar sa ai rabdare si sa treci de primele 200 de pagini. vi-l recomand impacat. cu o lauta toti suntem datori, for Hood’s sake..

3 gânduri despre “the crippled god is us

  1. poate ne divulgi si termenii pactului pe care l-ai facut cu TIMPUL de reusesti sa-ti bucuri sufletul cu sutele de pagini citite.

  2. eu am incercat o jonglerie pentru imbinare, dar ma lupt rau cu timpul. si am ajuns la concluzia ca nu sunt un bun jongler.

Lasă un răspuns

