reality is fiction. sau invers.

scriam nu de mult de trilogia lui William Gibson care cuprinde Pattern Recognition, Spook Country si Zero History. aici linkul (ce ironie sa te autoreferentiezi..). povesteam de cat de mult mi-au placut aceste carti si pentru faptul ca un gigant care a fondat un mare subgen SF (cyberpunk) scrie despre marketing si comunicare. am acolo gasit cateva idei superbe pentru marcom. am cochetat cateva saptamani dupa ce le-am terminat cu gandul de a operationaliza intr-o companie sau un produs de research ideea de cautare si recunoastere a microtrendurilor de marketing. de fapt ale consumatorilor. tot mai tribali si fragmentati de altfel. am cochetat febril si steril ca un intelectual francez de stanga (sau cu stanga..). apoi mi-am vazut resemnat si doar usor nostalgic („Post idea coitum anima tristes est” dupa cum spunea filosoful) de clasicele focus grupuri si interviuri de profunzime. spunandu-mi ca sansele ca un client din Romania sa cumpere astfel de produse de research sunt zero. Count Zero. daca nici macar o idee validata precum coolhunting nu a prins la noi, ce rost are ceva science fiction? iar astazi peste ce credeti ca am dat citind buletinul ESOMAR?!? nu veti ghici. peste un interviu cu un suedej destept si curajos. care a facut deja acest lucru. a infiintat o companie cu numele primului volum: Pattern Recognition. care face exact ce profetiza Gibson. fracking amazing. inca o data respect pentru cel care a rostit celebra fraza: „The future is already here — it’s just not very evenly distributed”. respect si pentru cel care a avut curajul sa puna in viata o idee de fictiune. aveti aici interviul. daca sa fi pesimit, m-as duce sa imi plang de mila. daca as fi optimist, m-as duce sa ma laud ca am intuit potentialul unei astfel de idei.

Lasă un răspuns

