Andaluxia de vara

in vara asta am reusit (silit de presiuni emotionale) sa imi inving disapora fobia si sa merg in sudul Spaniei. Andalucia. incep prin a va spune ca in cele zece zile de haladuit prin zona nu am auzit decat o singura data vorbindu-se romaneste. si intr-un context civilizat. era plin insa de turisti francezi si americani. formula cea mai rewarding pentru noi este de ceva vreme turismul hand made. in acest caz Madrid cateva zile, inchiriat masina, amplasat tabara intr-un punct central al Andaluciei si plecat de aici in incursiuni de o zi catre zone frumoase. locatia centrala a fost Granada. o alegere foarte inspirata deoarece este un orasel cu o zona veche superba. chiar si dealurile pline de pesteri in care isi duceau acum 100 de ani traiul de azi pe noapte tzgitanii au ajuns acum zona culturala protejata de Unesco, cu preturi pe metrul patrat care rivalizeaza cu cele din Dorobanti. mi-a placut atat de mult orasul incat as fi zacut impacat imbalsamat in sangria toata vacanta doar aici. stradute aglomerate, cladiri frumoase, locuri superbe de mancat si de omorat timpul, castele, catedrale, bazaruri, culori, ceva-uri de vazut din care te intorci cu stari si poze frumoase. strada de la poalele Alhambrei de unde poti vedea castelul luminat noaptea este superba. din Granada poti face incursiuni in toata zona de sud. cele mai importante sunt Cordoba, Sevilla si Gibraltar. drumuri excelente. autostrazi adica. sanse acute sa redescoperi placerea de a conduce. sunt atat de multe impresii, incat sistematizarea lor ar presupune un mare efort. atat de mare incat lenea mea structurala a decis sa suspende procesul. mai bine va spun cateva concluzii si las cateva fotografii sa vorbeasca in locul meu. oricum o fac mai bine. primul learning: aeroportul din Madrid este un orasel in sine. am mers 40 min. in jurul lui, incercand sa intru. abia, abia am reusit. trebuie gestionat cu multa rabdare, atentie si harti. beware of the big bad aero woolf. al doilea: daca stai in Madrid doar 2-3 zile, mai bine te concentrezi pe exterior, parcuri si shopping. daca apuci sa intri in muzee esti pierdut. si le faci in graba. mai bine le lasi pentru un citybreak. este unul din orasele in care merita sa incepi cu bus-ul turistic ca sa poti construi un short list realist de locuri de vizitat. mancare excelenta. am auzit vorbindu-se mult in romana. beware of the little bad wallet collecting people (asa este, v-ati prins deja, politic incorectilor ..). al treilea: inchiriati o masina de mici dimensiuni. dificultati majore cu locurile de parcare. plus 15-20 eur/zi. al patraulea: va amintiti ideea ca musulmanii sunt o ceata de salbatici care vor sa distruga civilizatia in general si cea occidentala in particular? (intalnita in special in filmele americane). dupa ce am vazut cu ochii mei cate ceva din cultura maura, cred ca asta este doar propaganda. moscheia din Cordoba, transformata in catedrala crestina este amazing. iar cand iesi din partea maura a castelului Alhambra si treci prin cele cateva camarute amarate si strambe adaugate de crestini la 50-100 ani dupa recucerire, comparatia este si mai acuta. au facut si crestinii mult mai tarziu niste catedrale gotice de te trec fiori (cea din Sevilla este extraterestra si te intrebi ce naiba caut eu in ortodoxia mea, cand crestinismul poate fi atat de spectaculos in catolicism. a, da. mi-am adus aminte. noi am stat pavaza Europei in timp ce ei le construiau🙂 nici cu cea din Granada nu mi-ar fi rusine sa ma reprezint in fata lui Dumnezeu. cinci si ma opresc aici: intre copilarie si balciuri exista o legatura nemuritoare. m-am bucurat ca un Mihail copil de balci la zilele orasului Almeria: tiribombe, calusei, mancare facuta pe loc, mustind de ulei incins si calorii, exces de culoare, maree de oameni, costume populare, haite de copii urland si hapaind la vata pe bat si inghetate, margele colorate pentru papuasi, bere, ieftineala, brilliance. sase: cel mai bun restaurant este piata. ce am mancat in piata din Madrid nu am gasit la niciun restaurant. concluzia concluziilor? it’s time for Asia. pe care am evitat-o pana acum de teama ca daca ajung aici, nu ma mai intorc de buna voie🙂

intre traditie si calitate, „barbatii e porci”

cel mai bun restaurant e piata

Flamengo away

„sa moara, sa facaaa..” (partea I)

„sa moara, sa facaaa..” (partea II)

before Flamenco

after Flamenco

„ce-i fata, Flamingo asta?!?

Flamenco was here

in Mauria we trust

in women we trust

Gradinile Paradisului

from Catedralia with love

„like a bird on a wire, like a drunk in a midnight choir, I have tried in my way to be free”



castele de nisip









chipurile lucrurile ar sta cam asa

patate fresca

L.A. Balci

un taran la curtea regilor mauri

Fiat de lux

Un gând despre “Andaluxia de vara

  1. Cel mai bun restaurant e piata si in cazul Londrei🙂 Am intrat in Borough Market si cred ca in premiera mondiala am plans cu lacrimi de soim, crab si carabus la un loc🙂 In stanga pahare cu suc natural colorat, in dreapta tarabe cu ciuperci de 20 de feluri, in fata cazane mari cu pui massala care miroseau a lemn dulce, padure tropicala si iubire neconditionata🙂 de nedescris. chiar am plans😀

Lasă un răspuns

